MinaVidi

BalatonKids

Észak Dél ellen - avagy mi miért szeretjük jobban a déli partot?

2019. július 25. 06:33 - MinaVidi

Ahogy nincs budapesti ember, csak pesti vagy budai, ugyanolyan éles a különbség a Balaton déli és északi part hívei között. A legtöbben elvakult rajongói a nagy víz egyik oldalának. Igazából mi is. Mégpedig kisgyerekes családként mi a délinek. Elhoztunk 5 érvet azért, hogy miért.

img_20190531_070716.jpg 

1. Sekély víz

A déli part egyik legnagyobb előnye a sekély víz. Ennek előnyeit szerintem egy kisgyerekes családnak sem kell ecsetelnem. Az viszont talán kevésbé ismert, hogy emiatt pl. az olyan sportokat, mint a windsurf is sokkal kényelmesebben és biztonságosabban lehet megtanulni. Ha vízbe pottyan a gyerek, leér a lába. :-) Ha elsodródik, és még nem megy a krajcolás, hátszelezés, egyszerűen kigyalogol. Amúgy ha már windsurfnél tartunk, a többnyire északi szél is a déliek malmára hajtja a vizet: ha az ember kisodródik, akkor is a partra sodródik ki, nem be a mélyvízbe.

img_20190718_071822.jpg 

 2. Naplemente és az aranyhíd

Az északi partiaknak már rég fellőtték a pizsamát, amikor a déli parton még javában fröccsözgetünk a parton, és a gyerekeket képtelenség kiszedni a vízből, hiszen "miért jöjjünk ki, még világos van!"

A varázslatos naplementékről és az aranyhídról ne is beszéjünk! Apropó! Mindenki tudja, mi az aranyhíd? Az a káprázatos természeti jelenség, amit a lenyugvó nap fest a Balaton vizére.

Télen aztán a naplementéket gálánsan átengedjük az északi partiaknak (a magyarázat a Föld forgásában keresendő). Hadd élvezzék egy kicsit ők is... :-)

img_20180317_124426.jpg

3. Élő történelem

Mivel a déli part már a római kortól lakott volt, számos történelmi emléket találunk. Na jó, rómait kevésbé, de középkorit annál inkább. A somogyvámosi pusztatemplom, a somogyvári bencés apátság romjaira épült Szent László Nemzeti Emlékhely, Árpád-kori templom Gyugyon, ugyanebből a korból megmaradt templomrom Rádpusztán (Balatonlelle) és Hetyén (Siófok), Fejérkő vára Kerekiben (Balatonföldvár), Kupa-Koppány Emlékpark Nezdén - csupa olyan emlékezetes hely, amit minden történelemrajongónak látnia kell. Meg egyébként mindenkinek. Főleg ha épp nincs strandidő a parton.

img_20170822_062417_resized_20170822_062430048.jpg

4. Kikapcsolódás

A déli part végtelenül változatos szórakozási lehetőségeket kínál: fesztiválok a zamárdi Soundtól a fonyódi Rockbalatonig, levendulaszüret számtalan romantikus programmal a Kőröshegyi Levendulásban, Madárkert Kerekiben, forgó víztorony és óriáskerék Siófokon, bulik fiataloknak, gyerekprogramok családoknak, bicikli- és evezőstúrák a sportosaknak, piacolás Fonyódon vagy Imremajorban - képtelenség felsorolni a sok programot és szórakozási lehetőséget, amit a déli part kínál - és nemcsak a szezonban!

img_20190715_105724.jpg 

5. Kilátás

Ez az egy, amit még az északi partiak is elismernek, hiszen ahogy a mondásuk tartja: a déli partban az egyedüli jó az északi part látványa. Tényleg lenyűgöző a mindig változó színű Balaton az északi parti tanúhegyek látványával. És bár a köztudatban a déli part síkvidékként él, azért van ott is bőven magaslat, ahonnan még pazarabb a kilátás. Menjünk csak fel a fonyódi kilátók egyikébe, vagy simán csak a sétáljunk végig a Panoráma-sétányon, másszunk fel a boglári Gömbkilátóba, a földvári Hajózástörténeti Múzeumba, vagy üljünk be egy körre a siófoki óriáskeréken - nem bánjuk meg!

img_20180830_212346.jpg

Nektek miért a déli part a kedvencetek? :-)

Ha tetszett, amit olvastál, gyere és csatlakozz MinaVidi Facebook  vagy Instagram oldalához, ahol további ötleteket találsz családi barkácsolásokhoz, játékokhoz, meséléshez és balatoni programokhoz!

79 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://minavidi.blog.hu/api/trackback/id/tr7114913848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolomparlole1114 2019.07.25. 23:38:26

East coast vs west coast? Aliga vs Keszthely? :D

acycloren 2019.07.26. 04:44:13

A déli part sekély. Egy srác kissé részegen fejest ugrott a 60 centis vízbe, nyakát szegte, azóta négy végtag bénultan él. Nesze neked sekély víz. Persze hülyeség ellen nincs orvosság, de azért a sekély víz se életbiztosítás, hamarabb leér a fejed, lábad, ha esel, belefulladni meg bokányi vízbe is bele tudsz, ha nem vagy eszméletednél.

Amúgy az északi és déli part vitája ma már nem reális. Ma az a vita tárgya, hogy Balaton vagy Horvátország, Montenegró vagy Albánia. És akkor tengerben áztathatod a zacskódat.
Nekem gyerekként egyetemistaként bejött a Balaton, voltam ott kb. tízszer nyaralni. De aztán kinyílt a világ.
Aki meg nem tud nyaralni menni, mert keveset keres, félázsiai jobbágyként dolgoztatják, annak tökmindegy, hogy hova nem jut el nyaralni.

nyerafidesz 2019.07.26. 05:07:36

Lakókocsim volt letelepítve Akaliban az északi oldalon. Lőrincék megvették a kempinget, parcella off.
A legjobb időszak volt ami csak lehetett. Csütörtökön beültem a kocsiba, délben már a lakókocsi hűtőjéből ittam a sört meg a viszkit.
Pecabotjaimat bedobtam, és közben készült a grillen az ebéd. Ez parádés volt.
Augusztus végére viszont eliszaposodott a meder, és vastagon megjelent a hínár.
A déli oldalon már kora tavasszal jókat lehetett pecázni, s közben ezerrel gyönyörködtünk a panorámában.
Szóval jó mindenhol, de legjobb a Balatonon.
Ami viszont nem biztos, hogy mindenkinek jó hír az az, hogy brutális fejlesztések lesznek, brutális árakkal. A másfél hónapnyi szezont szeretnék kitolni valamennyire azért, hogy nem csak július egytől aug. húszig legyenek vendégek, hanem legalább három-négy hónapig.
Nyilván drága lesz a Balaton a kispénzűeknek, de az is az igazsághoz tartozik, hogy a rövid szezon miatt nem nagyon ruháznak be a vállalkozók, így marad(na) részükről a hatvanas évek feelingje.

kolomparlole1114 2019.07.26. 05:25:15

@nyerafidesz: Kérdés lehet-e egyáltalán kitolni. A németeknek sietni kell haza mert kezdődik a suli/meló, a magyarnak meg nincs pénze luxusprofitra, főleg a semmiért. Az egész amúgy is a jóidőről és a vízről szól, ha ez nincs, minek egyáltalán odamenni? Minden mást máshol is meg lehet csinálni, pl. otthon. Azért meg minek felesleges pénzt költeni?

airsheep 2019.07.26. 06:51:52

Fene se tudja, nekem unalmas a déli part. Az északi parton is bőven vannak olyan sekély strandok ahol simán lehet gyerekkel fürdeni. Látnivalóből meg annyi van hogy egy hónap alatt sem lehet bejárni az összeset. Badacsony, Szigliget, Káli-medence, a várak, tavak, fürdők, elsorolni sem lehet. Szóval én maradok északon.

Fellegjáró Marci 2019.07.26. 07:19:26

Egy jó dolog van a déli partban...hogy onnan látszik az északi! Ja meg hogy a sok kretén pesti inkább oda jár! :D Komolyra fordítva a déli part olyan, mint egy halott ekg-ja, egy vízszintes csík végigbaszva a partra épített házakkal, meg kilóméteres strandokkal, ellenben- amíg persze Pénztárosék ezt is el nem basszák- az északi annyira vadregényes az öbleivel, és a partvezetésésvel hogy csak csuda. Az északi parton is kapsz aranyhidat, csak tudni kell, hogy hova menj érte! Amúgy nem is baj, hogy csak 3 hónapi tart a szezon ,szépen húzzon haza mindenki a francba, aztán hagyják lélegezni kicsit a tavat! Imádom az üres strandokat télen, na meg azok a naplementék, a nyáriak ahoz képest egy negatvívok egy sötét szobában! Déli part, hagyjuk már :D :D

MACISAJT 2019.07.26. 07:30:24

Mióta 90 éves vízi hullákat hord hátán a víz, nálam a Balaton elvesztette üdülési jellegét.

arncht 2019.07.26. 07:30:58

Nekem a deli part pesti hypejanal, csak siofoke furabb... voltam ott tobbszor a jazzfesztivalon, es szamomra erthetetlen. A tortenelmi reszek meg epp a masik parton vannak :) kedvencek a balatonfured, szigliget, keszthely, tihany. Kb ebben a sorrendben.

felucca02 2019.07.26. 07:35:12

Szerintem a Bakaton úgy en bloc egx szörnyűség, egy gagyi, elbaszott, kirabolt, mesterségesen felfújt vurstli, abból is a legrosszabb. Persze, ha valakinek az a jó, hogy ott áztatja a saját segglyukát, ahol százezer másik ember, közben szénnépörkölődik a napon, ehet isten tudja honnan idehozott balatoni halat egy bitumeneszsindelyes bódéban, közben nézheti az autók által kitaposott száraz füvet, a port, a légvezetékek erdejét, az agyonépített partot, a gagyi épületeket...szóval, ha valaki kifejezetten erre hajt, akkor hajrá! De kábé ugyanennyi pénzből bármelyik szomszéd országban van gyönyörű település, kultúra, látvány, élmény, jó kaja és valóban minőségi szállás, szóval meg nem tudom érteni, mi vesz rá valakit, hogy a balatonon szenvedjen napokig. Ha már okvetlenül itthon, kicsi, lelakott országunkban, akkor ott a Duna, na, az valóban pazar minden szempontból, jobb és balpartob egyaránt!

bontottcsirke 2019.07.26. 07:42:15

A balaton egy rém felülreprezentált valami, az északi parton még vannak egész tűrhető helyek, de sok 80-as évekből ottmaradt fabüfé lehangoló posztkommunista hatást kelt, a víz szar minőségű, a déli part meg egy iszapos sekély pocsolya, nem mintha belemennék egyikbe s az Adria meg a Wolfgang See után.

bontottcsirke 2019.07.26. 07:44:43

@felucca02: Dettó. Ugyanennyi pénzért a Wörther See kristálytiszta vize, az Adria de még Görögország is normálisabb választás, mint egy ilyen túlhájpolt igénytelen szar.

acycloren 2019.07.26. 07:45:00

@MACISAJT: A Balaton elintézte, ezzel bizonyította, hogy tényleg ő a magyar tenger. Ding dong the witch is dead.
Esküszöm, ha hazatérek Magyarországra, többet nem pisilek a Balatonba. Hálám jeléül.

felucca02 2019.07.26. 07:49:07

@bontottcsirke: A Balaton azért maradhatott valami, mert a hetvenes években a nagypapa az üzemből hazahordott lopott cuccokkal kínkeservesen felépített ott valami bódét, azóta a család röghözkötött, nem tudnak máshová menni nyaralni, mint a balatonra, hiszen ott van a nagyi szar bódéja. Mellette még kétmillió hasonló bódé. Ezt az egészet még viszi a lendület, remélhetőkeg már nem túl sokáig, aztán a kinyílt szemekbek és az átjárható határoknak hála, végre sorsára lehet hagyni a balatont, talán egyszer még regenerálódhat...

acycloren 2019.07.26. 07:52:24

@bontottcsirke: Igen, aki egyszer volt akár a legturistásabb görög tengerparton, annak a Balaton egy pocsolyának tűnik.
Nekem gyerekkoromban hatalmas élmény volt azért.
Trianon előtt a magyar középosztály cseh fürdővárosokba, erdélyi hegyekbe, adriai partokra ment nyaralni. A Balatont azután tették a tömegturisták célpontjává, miután az országról levágták az összes természeti szépséget. A Balatonnál száztíz éve a Duna-kanyar is felkapottabb célpont volt.
Meg kellett volna hagyni a Balatont annak, ami. Nem pedig büfések, partot parcellázó, feltöltő, betonozó ügyeskedők terepévé tenni.

Péntek Áron 2019.07.26. 08:01:56

Mert onnét látszik az északi...!:-)

Eugene Horse 2019.07.26. 08:07:30

Az egész Balaton egy lápi szar, egy hetvenes évektől bűzló posvány, aminek fő jellemzője, hogy ott tobzódik az ország kapzsi gecijeinek a fele, aki mind azokat a csóró nyomikat akarja lehúzni, akik odatévednek, mert azt hiszik, hogy ez az iszapos medence jobb buli, mint leugrani 4 órával több út árán a valódi tengerhez.

scsaba1 2019.07.26. 08:08:09

@felucca02:

Te biztos egy másik Balatonon jártál, vagyis Bakatonon. Egyébként én alapvetően nem bánom, hogy a sok felkapaszkodott, kivagyi, tahó proli már inkább "horvátba' " vagy "görögbe'" jár, így legalább a Balaton megmarad a (nagyrészt) normálisabb embereknek. Persze a felkapottabb helyeket meg a Soundot kerülni kell, de egy rahedli csendes kisebb falu van, ahol nincs tömeg, ellenben gyönyörű a part (Máriafürdő, Gyenes, Lelle, Fonyód stb...stb)... Idén különösen szép a tó a sok májusi eső miatt, a víz ivóvíz minőségű.
Egyébként ha jól választunk szállást az északi és a déli part is bejárható, rugaszkodásnyi távolságban van minden. meg van egy csomó hajójárat is oda-vissza...

felucca02 2019.07.26. 08:08:38

Nem kell az üres duma a posztolótól! Azért kell nektek a déli part, mert berakjátok a seggeteket a kocsiba, aztán lehetőleg kormánymozdulat és térképnézés nélkül szeretnétek menni, az autópálya meg fenti paraméterekkel pont odavisz.
Ha az autópálya a hajdúböszörményi kukoricásba vezetne, akkor arról született volna poszt. De sajnos egy jobb sorsra érdemes sztyeppei tó szerencsétlenségére nem oda visz.
Egyébként kábé meg kell nézni a Fertő nyugati partját, azon látható, hogy mi lenne az a minimum igényességi fok, ami alá nem lett volna szabad menni. De alámentünk, mert a balaton a nagy magyar mítosz része, akárcsak a Kékes: az is össze van baszva mindennel, amit zavarodott emberi elme ki tudott találni...

felucca02 2019.07.26. 08:12:30

@scsaba1: Nem a normálisabb, hanem a fantáziátlanabb embereknek marad meg, akik nehezen tekintenek túl a saját horizontjukon. Ami egyébként valóban nehéz!:)

Eugene Horse 2019.07.26. 08:15:01

@scsaba1: "a sok felkapaszkodott, kivagyi, tahó proli már inkább "horvátba' " vagy "görögbe'" jár, így legalább a Balaton megmarad a (nagyrészt) normálisabb embereknek." - hahaha, hát téged honnan szalajtottak? A prolitahó tömeg éppen, hogy a Balatonon tobzódik, a sutyerákság csoimborasszója az egész, a szőrös deszkákból épített etetőbódékkal, a kamupresztízs maffiózóhelyekkel, az öt méter széles sárgafüves stranddal, a térdig érő zavaros vízzel. Ez ám az igényeseknek való hely, ahol együtt feküdhetsz a feltúrt talajú strandon pár ezer lepukkant prolival.

scsaba1 2019.07.26. 08:16:49

@acycloren:

Ez baromság. Füredi nyaralók, Bélatelep meg a többi századfordulós negyed az nyilván semmi...

scsaba1 2019.07.26. 08:22:05

Láthatóan ti utoljára a nagy balatoni angolnapusztulás idején voltatok a Balatonon... :D
Nem baj, ha nem vitatkozom fogalmatlan idiótákkal?

felucca02 2019.07.26. 08:30:46

@scsaba1: A "negyed", az talán kissé túlzás, valóban megmaradt néhány régi ház itt-ott, de most akkor ezért kellene odamennem? Ezt itt a saját városomban is látom, de itt legalább tömegnyomor, zaj és napolajszag nélkül.

felucca02 2019.07.26. 08:35:48

@scsaba1: Jézus! Angolnapusztulás is volt? És az északi, vagy déli parton? Ne bassz...

Eugene Horse 2019.07.26. 08:42:42

@scsaba1: látod, még az angolnáknak is pusztulat ez a hely :)

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2019.07.26. 08:57:50

A Balaton szépsége az egyik nagy hazugságunk, elsősorban önmagunknak.....kb. mint a világhírű magyar borok, meg a világhírű magyar vendégszeretet stb.
Természetesen nem vitatom el senki jogát, hogy a Balatont egy non plusz ultra helynek lássa.

Egyallampolgar 2019.07.26. 09:00:47

MinaVidi!

Jáccuk le. A kisgyerek biztonsága olyan érv amit nem lehet cáfolni, olyan prioritás ami elsöpör minden más érvet. A többi érve meg ingatag.
Mondok egy 6.-at. Csak nem önnek. BULIKA!! A gyerekei 10 év múlva délipartra járnak mert lehet verertni mulatóban. Ön viszont ekkora már nagyon meg fogja bánni ezt a poszton.
Észak:
1. Nyugalom. Kevesebb a déli verető suttyó.
2. Kilátás. Ezt ön is írta de röhejes az alacsonyabb pontról kilátást emlegetni a magasabbal szemben.
3. Kikapcsolódás: Ön nem ismeri Északot. Amúgy ha úgy gondolja, hogy önben van egy kicsi jóízlés menjen el Kékkútra. Sétűljn abbam a faluban úgy 15 percen át. Törölni fogja ezt a posztot.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.07.26. 09:04:39

@acycloren: Ja, ha úszni akarsz egyet a kellemes hűs vízben, át kell úsznod az északi partra. A déli part szutyok, egymás nyakán az emberek, a nyaralók, a kocsik meg minden. Ha pihenésre vágysz jobb ha északra mész.

laci_52 2019.07.26. 09:07:47

Most még rendben van a déli part, de mi lesz akkor, ha a klímaváltozás és az aszály miatt egy métert csökken a vízszint? Több száz méteres szélességben száraz lesz a meder. Az már nem lesz olyan kellemes.

fuszujka 2019.07.26. 09:09:32

Még több ilyen posztot, cikket, reklámot! Menjen csak a tömeg a déli partra. :D

nyelv-ész 2019.07.26. 09:13:52

@airsheep: Így van. A déli part tömeg és hőség, pocsolyaszagú sekély vízzel. Attól, hogy van valahol a közelben egy Árpád-kori templom, még nincs tele látnivalókkal. Az északi part miatt jó a Balaton.
A cikkíró bizonyára még sosem járt az északi parton, mert akkor nem írta volna le ezt a hülyeséget.

acycloren 2019.07.26. 09:20:19

@scsaba1: Százasfordulós negyedek. Igen, volt pár ír, művész, aki fenntartott ott a Balatonnál egy házat, mert akkor a Balaton még egy csendes elvonulós hely volt. Ez a mai ingatlanállomány hány százaléka
Minimális. A tömegesedés aztán indult el, hogy az ország elvesztette a hegyeit, a monarchia fürdővárosait, tengerét. Ismétlem, gyerekkoromban, sőt egészen egyetemista koromig rengetegszer jártunk a Balatonnál. Imádtam. De azt látni kell, hogy miutan kinyílt a világ, a Balaton egy a sok célpont közül. Úszásra, vízisportokra van jobb hely. Bulizni minden nagyvárosban lehet már, fesztiválok tömegei mindenhol.
Ami különleges a Balatonon, az az északi parton van szerintem, el lehet szakadni a tótól és kalandozni Veszprémig, Műveszetek Völgye, Keszthely stb.
Délen is voltam haverokkal, volt tövig tartó egynyári szerelem, de ez lehetett volna máshol is.

andy1977 2019.07.26. 09:21:50

Balaton akarattya. se nem déli se nem északi. mégis hegyvidék hangulatú. az első település az m7 es után. elkerülő utja van. viszonylag sekély. 4 kis gyerekem van. aranhyid mindig látszik. balra nézek akkor a délipart látszik jobbra nézve a északi part........ szerencsére nincs a településen diszkó. Ellenben a strandok már már családiasak és ritkán tömöttek

_B_ 2019.07.26. 09:23:38

Szerintem is népszerűsíteni kéne a déli partot, mert mostanában túl sokan jönnek az északira :))
De sajnos az emberek nem hülyék, csak idő kellett mire felismerik a helyzetet.
A déli part egyetlen valódi előnye, hogy onnan látszik az északi, amúgy elég jellegtelen az egész.
Siófok meg mára a Balaton segglyuka lett, anno azért lett felkapva, mert oda volt könnyű "lejutni" Pestről.
15-20 éve még kb. menő volt Siófokon nyaralni, most nem lehet ott mozdulni a cigóktól és a fehércigányoktól(white trash). Tele van tolvajjal, késelővel, verekedővel.
Északon 1nagy előny, ha nincs strandidő, lehet menni túrázni, kirándulni.
Mellesleg az összes jobb északi strandon van már gyerekes partszakasz, ahol kicsi és lassan mélyül a víz.

gigabursch 2019.07.26. 09:46:59

Értelmetlen vallásháború.

Kb. annyi a jelentősége a kérdésnek, hogy Stihl vagy Husquarna motorfűrészt használ az ember.
Esetleg Fendt vagy John Deere traktort.

Plumper_ 2019.07.26. 09:57:22

Siófok: a déli part leghitványabb söpredékének és bűnözőinek gyülekezőhelye. Tuctuc-os béemvések, aranyifjak. Mindenki egymás szájában, zsúfoltság, minden túlárazva, borzalom.

felucca02 2019.07.26. 09:58:04

@gigabursch: Nem, nem, ez a Trabant és Skoda esete, miközben van persze Ferrari is:)

pfeilmayer 2019.07.26. 10:00:18

@kolomparlole1114: németek már csak elvétve vannak. Egy ideig jöttek a vasfüggöny előtti idők emlékei miatt, na meg a (számukra) olcsó árak miatt. A '90-es évek elején a német átlag fizetés a 8-10 szerese volt a magyarnak. Olcsóbb volt nekik a balatoni nyaralás, minden nap étterembe járva, mint ha otthon semmit nem csinált volna. Aztán ahogy felmentek az árak, az érdeklődés is elég nagyot csökkent. Gyerekkoromban voltak időszakok hogy az autók negyede-harmada német rendszámú volt. Most alig látok egyet-egyet.

stower 2019.07.26. 10:00:25

Az igazság szerintem - mint általában - most is valahol középen van :) Gyerekkoromban a nyarak nagy részét a déli parton töltöttem és imádtam. Az északira valahogy soha nem mentünk át, legfeljebb néha Tihanyba. Az már egy messzi, más világ volt. Mai eszemmel én is azt látom, hogy az északi szebb, igényesebb hely. De valahol ez hátrány is, túl nagy a sznobéria, már nem emberközeli. Milyen szemét lehúzás az is például, hogy északon lényegében már nincs szabadstrand?! Délen is egyre kevesebb, de azért ott még nem probléma csak úgy lejutni a vízpartra. Emlékszem, annak idején amikor első alkalommal jártam a Wörthi-tónál, mekkora sokk volt a "rablókapitalizmus" :-D Minden talpalatnyi hely be volt építve, magántulajdonként be volt kerítve - esélytelen volt hozzáférni a vízhez egy fürdés erejéig. Ezt érezni mostanában a Balaton északi partján is. És nem, nem azért jegyzem meg ezt, mert nincs pénzem strandbelépőre. Elvi kérdés, felháborítónak tartom, hogy egy családnak sok ezer forint és hosszas sorban állás árán lehet megfürdeni a Balatonban. Így aztán egy napos program keretében egy-egy hétvégi napon jókat szoktunk fürdeni a déli parton VAGY jókat szoktunk túrázni az északin. Az egy napot nem véletlenül említettem meg. Hosszabb vízparti nyaralásra sajnos egyértelműen a tenger a nyerő. Minden szempontból. De ettől még lehet szeretni a Balatont is :)

Inner Circle 2019.07.26. 10:16:57

@_B_: "Siófok meg mára a Balaton segglyuka lett, anno azért lett felkapva, mert oda volt könnyű "lejutni" Pestről... 15-20 éve még kb. menő volt Siófokon nyaralni..."

Kemény Dezső 1970-ben írt egy bűnügyi sci-fi kötetet a fejlett szocialista Magyarországról, ahol már teleportálás is van (de az '56-os disszidenseket még mindig utálják :D ), csak kissé kísérleti stádiumban; egyelőre beérik annyival, hogy Bp-ről Siófokra hatszáz km/órával mennek a vonatok, hogy a Monte-Carlót elhomályosító üdülő- és kaszinóvárosba vigyék a népet :D

Inner Circle 2019.07.26. 10:21:46

@stower: Horvátországban nagyon szimpatikus, hogy a tengerpartot nem engedik kisajátítani - még a kemping se zárhatja le a partját, mert az köztulajdon. A tengerparti ösvény bevezet a kempingbe és ki a másik oldalon. A Balatonnál ugyanezért kb. lelőnének.

UdjanMineck 2019.07.26. 10:24:14

A poszt minden szavával egyetértek. Egy kiegészítéssel: ősszel, kb. szeptember végétől már az északi part a hangulatosabb szerintem. Badacsony, a kis pincék, a szőlők látványa, a megváltozott fényviszonyok inkább az északi partnak kedveznek...

arncht 2019.07.26. 10:26:17

nem ertem a posztolokat... vannak szep, hangulatos es igenyes helyek a balatonon. meg kell becsulni ezt. ami nagyobb problema, hogy konnyu atesni a lo tulso oldalara, es ami kicsit jobb ott gyakran ugyanazokkal az arakkal talalkozunk, mint egy jobb becsi vendeglatohelyen. nincs helyen az ar/ertek arany.

UdjanMineck 2019.07.26. 10:26:40

@felucca02: az az undorító, rosszindulatú, hányingert keltő magyar honfitársam vagy, akiből sajnos túl van itthon. Undorodom tőled, tőletek.

rostás 2019.07.26. 10:45:49

@felucca02: Amiről te itt fröcsögsz, az már régen nem úgy van. Ha elmész Füredre, vagy Salföldre, olyan igényes és kulturált fesztiválokkal, rendezvényekkel találkozhatsz egész nyáron, melyek minden igényt kielégítenek. A Balaton vize ivóvíz minőségű, már évek óta. Tudod én bejártam már sok nyaralóhelyet. Többször "körbenyaraltam" már Görögországot, Spanyolországot, Horvátországot, a "török-riviérát", voltam többször Tenerifén és Maldivon, sőt Dél-Afrikában, és nyaraltam már megannyi szigeten (Mallorca, Szardinia, Ciprus stb.). (Megjegyezném, hogy a világ összes tengerpartja tele van bóvliárusokkal és éttermekkel.) Mégis nagyon szeretem a Balatont, és minden nyáron meglátogatom. Mondjuk én az északi partot kedvelem inkább. Egy általad tetszőlegesen kiválasztott hely (gondolom ahol te már jártál) és a Balaton szembeállításának semmi értelme. Vélhetően valamilyen kisebbrendűségi komplexusodtól hajtva csak ki akartad ordibálni magadból, hogy te milyen menő vagy mert jártál már egy-két nyugati országban (pfff, de menőőőő vagy, komolyan, de irigyellek :)) és azzal próbálod meg saját magad számára igazolni a kivagyiságodat, hogy aki nem nyugatra megy az csóró vagy proli. Ezzel sikeresen bizonyítottad is saját überproliságod és ostobaságod. Azzal amúgy, hogy te "örögbe" meg "horvátba" eljutottál, még nem sikerült bizonyítanod, hogy nem vagy csóró v proli, mert ezekre a helyekre már fillérekért el lehet jutni és tele is vannak a hozzád hasonlókkal a kinti olcsóbb strandok. Osztrák tavakhoz pedig már egy kiöregedett ladával is el lehet jutni 1989 óta, nagyon szépek, de azoknak a 10 fokos vizében inkább valóban pancsikoljál te. Igaza van az egyik hozzászólónak, minél több hozzád hasonló tartja magát távol a Balatontól, az annál tisztább, rendezettebb, kulturáltabb és élvezhetőbb lesz az értelmiség számára. Azon értelmiség számára, akik azelőtt vagy azután ugranak le néhány napra a Balatonra, miután hazajöttek a nyaralásból egy olyan helyről, amit te a térképen sem tudnál megtalálni. :)

teleorman 2019.07.26. 10:47:56

A déli partot - az északit is, de kevésbé - csakugyan tönkretette a 70-80-as évek kádári kisemberi épitkezési boom-ja. Ha az igazság fáj is, jobb szembenézni vele: a sokezer, Aligától talán Fenyvesig összefüggő pántba rendeződő minimálkulipintyó látványa lehangoló. A terület csak több évtized alatt, folyamatos telekösszevonásokkal, buldózerrel és sokkal igényesebb, lazább szerkezetű beépítéssel lenne megmenthető. (Tudom, sok embernek egy élet munkája van egy-egy ilyenben, de a piac már ítéletet mond ezeknek az értékéről s ez az ítélet nem fog javulni.)

A Fertő-tő osztrák oldala ne legyen minta, helyenként Ausztria legigénytelenebb épített környezete van ugyanis ott. (Bár a borászati turizmus terén volna mit tanulni.) A Garda-tó inkább, ott általában nagyon szinvonalas a környezet, intenzív a nem "low-budget" turizmus. Sok holland, német és északi imádja és hajlandó sokat fizetni az ottani nyaralásért.

Bárkinek, aki látott már néhány tóparti strandot nyugatabbra, nagyon fájdalmas a strandok - fizető vagy ingyenes, szinte mindegy - állapota. Kiégett, poros fű, a néhány vizbe vezető keskeny, gumirozott lépcső körül az éppen a vízben lévők gumipapucsainak a szinte összeérő szőnyege. Néha csak ezeken átgázolva lehet a vízbe eljutni. Lepukkadt büfék gyalázatos minőséggel és nem éppen szerény árakkal. És nem, nem valami elszállt sznob mondja ezt: gyerekkorom sok szép emléke köt a tóhoz, csak sajnos azóta sok mást is láttam.

Ahhoz, hogy visszanyerje európai turista-célpont pozícióját, nagyon, nagyon sok változás kellene. Teljesen új modell szerint, talán a Garda-tó sorvezetőjét követve. (Annak a déli része - bár jóval kisebb - eléggé hasonló a Balatonhoz.)

UdjanMineck 2019.07.26. 10:57:25

@rostás: Jól beszélsz, helyettem is, köszi. Az oszták tavakat illető kijelentésed vitatom, Ausztria és a tavai a világ legszebb helyszínei közé tartoznak, és sokan imádják a hűvös (édes)vizeket, pl. én is.

Komment HUNter 2019.07.26. 11:03:49

@rostás: a mondandód lényegével 100%-ban egyet tudok érteni, de azért neked sem kell a szomszédba menni egy kis arcért: "Többször "körbenyaraltam" már Görögországot, Spanyolországot, Horvátországot, a "török-riviérát", voltam többször Tenerifén és Maldivon, sőt Dél-Afrikában, és nyaraltam már megannyi szigeten (Mallorca, Szardinia, Ciprus stb.)"

fugyp 2019.07.26. 11:31:57

Azért a csodálatos Isztriához hozzátenném, hogy az sem e régi, mióta tódul oda a magyar. Ahhoz, hogy ordítozó, viselkedni annyira nem tudó, gagyira vágyó magyaroktól háborítatlanul tudjunk nyaralni Split, de legalább Sibenikig kell utazni. A Balaton biciklivel körbe lenne (lesz) egyszer élvezhető, csak sajnos a defektes minelnök hobbija nem a biciklizés hanem a labdakergetés.

felucca02 2019.07.26. 12:05:10

@rostás: Nem tudom, miről beszélsz, nem beszéltem Ciprusról, sem a Maldív-szigetekről és nem voltam még egyiken sem. Spanyolországban télen, szuper volt, Görögben meg nem voltam és nem is tervezek menni. Én mondjuk Szlovákiáról beszéltem, vagy Lengyelországról, meg a Dunáról, amelyiknek bármelyik partja többet ért egy balatonpartnál, ennek ellenére a népek ott a kiszáradt füvön szeretik egymás szájába lógatni a farkukat, egy olyan meleg vízben, hogy attól én már elhányom magamat.

Nagyon jól írta az egyik olvtárs: a Balaton egy magunknak szóló össznépi hazugság.

Nem gond, mert az idő megteszi a magáért, az üzemből hazalopott kunyhók össze fognak dőlni, egyre kevesebben és kevesebben mennek majd oda, és a Balaton visszakerül majd arra a szintre, ahová való, és ahol reálisan értékelhető. A németek már beárazták ezt a dolgot, ahogy az olcsóság varázsa elmúlt, elmaradtak ők is.

Nincsen tragédia, sem leszólás, csak utálom, ha valamit indokolatbanul, azért hájpolnak, mert megszokták, hogy hájpolni kell. A megszokást utálom.

Alick 2019.07.26. 12:05:27

Északi part, ház fönn a csendes domboldälon, strandra csak ritkán, késő délután járunk, amikor kevésbé jellemző a tömegnyomor.
Viszont a legtöbb tengerparttal ellentétben csendes, hullám-mentes időben be lehet úszni 800-1000 méterre és lebegni a vízen.

felucca02 2019.07.26. 12:09:16

@UdjanMineck: Nem vagyok rosszindulatú, abszolút tele vagyok jóindulattal, de ha megszokásból felhájpolnak valami igénytelen szart, arra ugrok. Talán azért van ez, mert mindenféle családi elvárásoknak megfelelve túl sokat kellett elviselnem a balatont. Ha akkor sarkamra állok és azt mondom, hogy ti mehettek, de engem hagyjatok békén, akkor most lehet, hogy jóindulatúnak tartanál. Szörnyű volt minden egyes perc, pedig egy üres, sötét vaskockába bezárva is tudom élvezni az életet...

Mr.XL 2019.07.26. 12:59:11

Ezek felnőtt emberek kommentjei? Elképesztő. Ez olyan, mintha a pacalt hasonlítanánk a körömpörkölthöz. Én speciel mindkettőt szeretem, de nem vagyok kiakadva, ha valaki csak az egyiket, vagy egyiket sem. Mint ahogy általánosítani sem lehet. Művészetek völgye, vagy Sound? Kinek mi. Rengeteg ember a hosszú szabadstrandokon, vagy kevés ember összezsúfolva fizetős helyekre? Ízlés dolga. Válaszd azt, ami neked szimpatikusabb, vagy ahova az emlékeid kötnek, és ne vitatkozz ilyen hülyeségeken!
Amúgy meg hajrá Szemes! :)

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.07.26. 13:24:42

1973-1979 között minden évben, egyet leszámítva: Csopak.

Utoljára 1999-ben, meg csak pár óra 2006-ban.

A víz most jobb, mint Kádár alatt.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2019.07.26. 13:26:59

Ugyannyi telibebaszott szúnyog van!

ervin2 2019.07.26. 13:30:42

SZERINTEM, egyetlen, előny van, hogy látod az Északi partot! :-)
. Kétségtelen, hogy pici gyereknek a mini viz 100 méteren keresztül a szülőnek előnyösebb, mert TALÁN kevesebb figyelmet követel. Az északi parton sem azonnal mély a víz! A. csemete viszont pl Szabadiban, bűzős, piszkos túl meleg, baktériumokkal teli iszapos vízben pancsol!!!:-(
Anyám a testvéreimmel együtt, már 3 éves korunkra megtanított biztonságosan úszni, és így tette ezt az unokáival is.
Történelmi, néprajzi emlékek (nem vagyok tudósa) ) az Északi parton is bőséggel adódnak! Tihany, Füred, Badacsony, Szepezd, Szigliget, KESZTHELY, hogy csaka legismertebbeket említsem.
Szerencse, hogy manapság rövid idő alatt eljuthatsz az egyik partról a másikra, és estére vissza.
Nem akarok meggyőzni senkit, de nevetségesnek, vagy szomrúnak tartom, hogy már itt is a"megosztást" erősítjük
. Ízlések, és pofonok, és mindenki ott nyaral, ahol akar,
Szerencsére a Balaton, mindenhol, partoktól függetlenül, mindenkinek adhat örömöt.
Jó nyaralást!

Nancsibacsi 2019.07.26. 13:37:48

Mindenki ott nyaral ahol akar és tud. Mi vettünk egy kis nyaralót Balatonvilágoson, a család egész nyarat itt tölti. Senki se panaszkodik hogy rossz volna :) Nem mondom hogy mindenki jól érezné itt magát, de én pl nem irigykedek azokra akik görögbe meg horvátba nyaralnak, mert a kis bodegánk árán világkörüli útra is tudtunk volna menni, többre - mégis ezt választottuk. Sőt ha akarnánk most is elmehetnénk mondjuk egy karib-tengeri körútra, vagy Japánba - simán csak nem akarunk. Majd ha megunjuk a balcsit, akkor megyünk.
A nyaraló és nyaraló tulajdonos - az egész más kategória. A nyaraló tulajdonosnak "picit" több pénze van. Én nem is értem az olyan hsz-okat hogy "görögbe ennyiért" - a pénz mit számít nyaralásnál? Nem mindegy hogy x vagy 2x fogy el az alatt a 3 hét alatt? Az a lényeg hogy jól érezzük magunkat, nem? A pénzzel ráérünk akkor foglalkozni amikor dolgozunk.

MEDVE1978 2019.07.26. 13:41:19

Rengeteget nyaraltam gyerekkoromtól kezdve a Balcsinál. Anyám máig óriási hibának tartja, hogy anno a Balaton helyett az akkor szintén divatos Dunakanyarban vett telket (amit azóta eladtunk). Persze a kilencvenes évek elejéig a Dunakanyarban is volt egy rakát holland meg német turista, meg volt strandolás a Dunaparton és fürödtünk is. De szerencsére jutott rengeteg a Balcsiból is, főként Boglár, Lelle, egy-kétszer Siófok, Aliga, később az ezredforduló után már felnőttként Balatonszemes. Az északi partból jóval kevesebb jutott: Zánka, már felnőttként Badacsony, főként persze a borért. Az utóbbi tíz évben Keszthely, mert rokonoknak van ott háza, ahová le tudunk menni a családdal.

A déli part ugye könnyebben elérhető az autópálya és a Balaton Express miatt, ezért rengetegen vannak. Így 40 évesen már be nem tenném a lábam Siófokra nyáron, a tömegturizmus mintapéldánya.
A víz lassan mélyül, ez igaz, de ez felnőttként már annyira nem pálya (órákat kell menned, hogy úszni tudj). Mivel a víz lassan mélyül, ezért jóval tovább van tele emberekkel is. Keszthelyen azt bírom, hogy kb. 10-15 méter a mélyvíz tábla, utána már jóval kevesebben vannak - a nép nagy része nem úszik annyira jól. A gyereket is be lehet tolni az úszógumijában. Az első 10 métert én csak pisi övezetnek nevezem, mert az összes kisgyerek ott játszik és hugyozza össze. A sekély víz emellett ugye jobban fel is melegszik, ami kedvez minden fertőző cuccnak.

Szerintem az északi part is tele van kultúrával: Tihany, Badacsony (bor), Keszthely, Szigliget stb. egyenként is egész napos szórakozást nyújt, lehet kirándulni a Kis-Balaton felé, ahol egyébként az ország egyik legjobb kalandparkja is van (Zalaszabar) vagy befelé mondjuk a Sümegi várhoz . Szóval így felnőtten már inkább északi part párti lettem.

Az árszínvonal egyébként némileg elmarad a horváttól vagy görögtől szerintem, de már közel van. Az elég nyilvánvaló, hogy ha elég mobil vagy (megfelelő kocsi) és elég insider ismereted van, akkor még főszezonban is ki tudsz nézni egy-egy olyan horvát helyet, ahol a kristálytiszta tengerben fürdőzhetsz annyiért mint mondjuk egy átlag balcsi nyaralás.

Cpt. Flint 2019.07.26. 13:48:59

@Komment HUNter: gondolom, elsősorban azt akarta vele jelezni, hogy nem fogalmatlanul (más helyek ismerete nélkül) védi a Balcsit.

blöff 2019.07.26. 17:25:02

@felucca02: elég frusztrált lehetsz rossz családi élmények miatt. A deli part tömeghelyein túl (lelle, siofok, zamárdi) gyönyörű, nyugis, gazdag élővilágú és folyamatosan változó színű hely a deli part, lenyűgöző panorámával, én több évtizede élvezem. Az más és a te szegénységed h rossz helyeken, rossz szállásokon voltal, rossz családban.
Sztem nem hájpolja senki, ezt te képzeled bele és nincs is semmi hazugság itt. Hogy más hely jobb-e? Voltam én már számtalan egzotikusnak mondott tengerparton, vannak köztük szenzációs helyek is, de a nagy részük semmivel sem extrább a Balatonnál, ez az igazság. Aktualis elményeim alapján is mondom. Homokos tenger, és?! Delkelet-Azsia, ok, de csak annyira nagy szám, mint egy onnan ideutazónak a Balaton.

Fesztiválok, szórakozásra? No és abban mi olyan jó ami n+1 fesztival után még újat tud mutatni? Sztem inkább ez a fesztiválozás, mint legfelső szórakozási cél van túlpörgetve és túlhypeolva. Na inkább ez egy nagy társadalmi hazugság. Beterelni a tömeget keritések közé és ott itatni, hugyoztatni őket egy karámban. Tenyleg mindenki erre vágyna, ez a szabadság netovábbja?
A Balaton ehhez képest mindig meg tud lepni termeszeti adottságaival, fényeivel.
Elismerem, h minden szubjektív és ízlés dolga de azért nem kellene dühödten fikázni es szapulni azt, amiben lehet neked nem volt igazán jó élményed. Engem meg az nem vonz ami teged, ennyi.

Firpó 2019.07.26. 17:28:53

Noha jómagam elkötelezett északi parti rajongó vagyok, sokkal inkább ahhoz vonzódom és az az igazán nekem való, így az ilyen posztokon csak jót mosolygok :) Eközben elismerem és meglátom a déli partban is a szépséget és bizonyos előnyeit. Vannak amiket tényleg csak a déli parton szeretek.
A pontok is valóságos megállapításokat sorolnak fel, ezek tényleges előnyei a déli partnak, kivéve a 3-as pont, ami esetében pont, hogy az északi part kenterbe veri a délit a rahedli Árpád-kori templom és kolostor rommal, középkori várakkal és római romokkal.
De ugyanilyen pontokba szedett előny listát lehetne írni az északi part javára. De minek? Mindkettő úgy jó, ahogy van, mindkettőhöz amiatt megyek amiben az többet nyújt, mint a másik oldal.

neet 2019.07.26. 17:29:17

Én is azon nevetek, h fel lett dobva egy egyszerű kérdés, lehetett volna a D/É-i helyett a mákos vagy diós tészta, és akkor egymásnak esnek a tésztát általában szeretők a húsimádókkal, akik sose ennének tésztát. XD

Voltam én is itt-ott, persze korántsem annyi felkapott, drága helyen, mint sokan fentebb dicsekedtek vagy szimplán elmesélték, volt ebben menő tengerpart és gagyi tópart is, sőt, tó nélkül is, de 40 év alatt semmi se tudta felülmúlni A Balcsit. Persze van ebben egy nagy adag romantika, ami valljuk be, néha megkopni tűnik, de amikor újra ott vagyok, lehet tél, lehet nyár, lehet ősz-tavasz, MINDIG magával ragad. Nem a túlhájpolt plázsok, nem a drága cuccok, hanem a nyugis falvak, a lenyugodott, mosolygó emberek, a kemény-homokos alj, az édesvíz, stb.

Valóban szívet szorongató látni, hogyan cseszik szét újabban, de azokat a helyeket messze elkerüljük. Nem mellesleg a nagymama lent lakik, így nem kérdés, h Horvátba vagy Balcsira. És másfél-2 óra az út. Gyerekekkel, kutyával ez azért priceless.

Hogy a kérdésre is válaszoljak: északi. Nem kérdés. :)

neet 2019.07.26. 17:40:43

@blöff: független attól, h régen, megboldogult lánykoromban szerettem a fesztiválokat, ez a mondatod nagyot szól: Beterelni a tömeget keritések közé és ott itatni, hugyoztatni őket egy karámban.
Bár hozzátenném, h egy fesztivál ennél azért többet is ad, de ez most akkor is ütött.

Néha magam elé képzelem a Földet, ahogy fentről lekicsinyítve látni lehetne: az emberek egy nagy része (most beszéljünk a tehetősebbről, aki kihasználja a pénz és a nyaralási célpontok adta lehetőségeket) egész évben hajt, mint a güzü, összegyűjt x összeget, majd elmegy egy halom utazást bevállalva kül. pancsikba, wellness, fitness, szupcsi hotelek egzotikus helyeken, medencékkel, kajákkal, és valóban együtt áztatja a seggét hasonló társaival, majd a megadott időintervallum után hazamegy, és folytatja a robotot. A kövi évben (vagy még azon a télen) ismét hasonlóan jár el. És évi 2x10 napot úgy érzi, boldog. (Félreértés ne essék, lehetsz boldog ezen felül is, én most a tényleg örökké dolgozó, semmire rá nem érő, pénzt hajszoló emberekről beszélek, itt most nem írkál ilyen, csak azért mertem ezt a víziómat leírni.)
Ugyanabba a karámba terelve, itatva, hugyoztatva. EZ a mondat de megfogott! :D

Marcist 2019.07.26. 18:01:43

Nem értem miért gyűlölködik a hozzászólók 80% százaléka a Balatonnal kapcsolatban. Nyilván nem tökéletes, és én is jártam egy pár helyen szóval nem egy “behatárolt látókörű” ember vagyok. Németországban nőttem fel, mégis preferálom a Balatont a kis tavakkal, de még a (hideg) éjszaki tengerrel szemben is! Szeretek a Balatonra menni. Nem tudom mennyire számítok kiváltságosnak ilyen szempontból, de nem megyek egy kibérelt apartmanba pl. Siófokon ahol a suttyók randalíroznak meg átbasznak, hanem ismerősökhöz, családhoz nyaralóba. Kenesén töltöttem a gyerekkori nyaraim nagyrészét ami ugye az East Coast :D de az utóbbi években inkább a haverokhoz mentünk Őszödre (Szemesre). Barátnőm sokáig
Keszthelyen (Gyenesdiáson) lakott szóval ott is megfordultam egy párszor. Szeretem mind a két partot, mindegyik más miatt jó (meg rossz is - nyilván). Szerintem nem egészséges dolog elvből utálni valamit és elutasítani.

Meg attól hogy hogy ennyire elenszenvesek a honfitársaink nagy része a többivel szemben egyszerűen undorító! Szégyellem magam hogy “mi” ilyenek vagyunk. Nem ismerek más nemzetet aki a sajátjával szemben ilyen ellenszenves! A barátaidat magadnak válogatod és azt kell mondjam hogy nálam mindegyik tisztességes és jó ember,és nem tudom elképzelni életemet nélkülük. Pedig magyarok!! :D

Na mindegy, le kéne erről szokni és egy kicsit élvezni azt ami van.

vandorszekely 2019.07.26. 18:17:18

No, ha mindenki kiacsarogta magát, a kicsit gyakorlatiasabb kommentelőktől kérdezném: hova érdemes menni - konkrétan melyik strandra? 9-6 éves kölkök. Köszönöm.

blöff 2019.07.26. 18:42:25

@neet: persze, többről szól egy fesztivál, én sem azt mondom, hogy én már soha életemben nem megyek el egyre sem és ne lennének köztük különbözőek, egyediek is (leginkább a kisebb, szubkultúrák igényét kielégítőket preferálom). Tömegszerű, ipari fesztiválra (BSound, Sziget, stb.) lehetőség szerint már nem szándékozom menni.

Alapvetően viszont túlzásnak érzem már azt a felhajtást, ami a mai fesztiválkultúrát övezik, azt a társas nyomást és marketinget, ami javarészt a 40 alatti korosztályokra helyezkedik, mintegy kényszerként éreztetve, hogy akkor számítanak, akkor vannak benne a társadalmi vérkeringésben, ha jelen vannak ezeken. Sokan érzik úgy, hogy kimaradnak, ha ilyen vagy olyan fesztiválra nem jutnak el, meg party hard életérzés ugye.

Amit főleg hiányolok a témával kapcsolatban, az a jelenséggel kapcsolatos rendszerkritika totális hiánya, az az évtizedek óta töretlen és fennálló értéksorrend, melyben megkérdőjelezhetetlenül a szórakozás csúcsaként generációk közös nevezője a fesztiválozás, holott évtizedek óta érdemben nem változott, a piac túlkínálatos, semmilyen mértékben nem minősül egyedi és megismételhetetlen élménynek.
A tömegszórakoztatás egyik formája. Egy iparág.

És ez nem fogható az öregedésre. Huszonéves fejjel, Szigeten felnőve az ötödik Szigetet már kifejezetten untam (persze társaságfüggő, de társasággal lehet máshova is menni).

Egy Hun Hunniából 2019.07.26. 19:28:53

Nekem a Balaton minden oldala megfelelő :-D:
Ráadásul az a legjobb benne, hogy hamar és olcsón elérhető.
Amennyiből valaki csak a horvátokhoz leruccan, annyiból én a barátaimmal 2 napig töményezhetek (Metaxa, whisky, pálinka,stb) ha épen azt akarok.
Ráadásul az Adria egyáltalán nem bejövős a partja többnyire sziklás, nem homok. És a tenger látványa sincs meg, a sűrű kopár sziklákkal teleszórtsága miatt (Opatija meg azért messze van, és ott csak a napkelte élvezhető). A Fekete -tenger igazi tengeri élményt ad, de az is kicsit távoli, semmiképp nem a sűrű leruccanásokat indukálja.
Persze biztos pronyó vagyok, mert nekem a Duna part (pláne paprikás lisztes keszeget tolva) és egy bakonybéli medvehagyma szedés-szalonnázás is bejövős. Vagy a helyi erdőben az őzláb szedés és koviubival a kirántott zsákmány befalása. Evvan.

hülyegyerek12 2019.07.26. 19:39:43

@pfeilmayer: Remélem ebből senki nem csinál politikát, de a Cégem dolgozik Németországban, és sajnos az a tapasztalat, h a magyar munkavállalók legjobb esetben is a német bér 90%át kapják, de leginkább 100%ot... ez a helyzet, tudom semmi köze a Baltonhoz, de feltűnt ez a marhaság

vagye2 2019.07.26. 22:30:21

Lényegtelen dolgokon rugózik a cikk és egy nagyon fontos dologról elfeledkeztek. A megközelítésről. Siófok Bp-ről normál tempóban kevesebb mint egy óra, az Északi part ennek több mint a duplája. Ráadásul lassan araszol a forgalom az Északi parton, délen meg ott a sztráda.

Inner Circle 2019.07.27. 21:45:25

@vandorszekely: tud úszni az ifjúság? Sehol se láttam, hogy a "kacsaúsztató" 30 cm mély részek ne lennének merő iszaposak, így picikkel igazából sehol sem ajánlom, de 6-9 évesek akár már tudhatnak is úszni. Mi az arácsi Kisfaludy strandra megyünk olykor, de semmi különösebb megfontolás nincs mögötte. Közel van, van árnyék, játszótér, rendes WC, közepesen rossz kaja. Ilyen strandból lehet egy tucat, szerintem nagyon nem foghatsz mellé.

Inner Circle 2019.07.27. 21:50:14

@vagye2: Balatonalmádi pár perccel több Siófoknál, ha már az északkeleti végről valasztottál. Ráadásul esélyed van a nyolcason kerülni, ha beáll az M7.

kiskutyauto 2019.07.28. 02:26:59

Bocs de, suttyó cikk, déli part mániás suttyókról.. Eme lények mellett vannak még az országban az értelmes emberek, akiknek teljesen mindegy melyik part, de pl mivel szeretnek úszni, nem szeretik a túl nagy nyüzsit, gyerekzsivalyt, bömbölő bulikat, menőző agyatlan, kokszoló kopaszokat és kurvákat... (persze nyilván nem mindenütt ilyen hiszen nagy tó, valamint az északi parton is nyilván vannak ilyen helyek, de persze lényegesen ritkábban) Azok, ha tehetik, inkább az északi-parton üdülnek vagy vesznek nyaralót (ha meg a családban van már egy, akkor az úgyis meghatározza, mely "parti" lesz az illető ugyebár), ha történetesen megtehetik, de ha éppenséggel csak a déli-parton találnak jó áron egy hetet... akkor nem dőlnek kardjukba, hanem mennek a déli-partra szó nélkül... Ebből csak agyhalottak csinálnak ilyen hisztériát, de hát ebben a suttyó országban ez csak természetes... Legutóbb pl a déli-parton töltöttem el pár napot Máriafürdőn, az égvilágon semmi bajom nem volt vele, sőt igazából fel sem tűnt hogy melyik parton vagyok, tehát nem akarom leszólni a déli partot, ott is van bőven kellemes nyugodt, épeszű és józan ember számára megfelelő hely.... ezt a hülye, űbersuttyó fröccsözős dumát meg jó lenne abbahagyni, mert nem mindenki fröccsözget...

zizizi 2019.07.29. 18:30:03

Én szeretem a Balatont. Oda születtem, ott nőttem fel a délipart közepén Szemesen. A felhőtlen gyerekkort jelenti nekem a tó, nyáron reggel 8-tól este 8-ig minden nap a vízben kezdődött és ott ért véget. Iskola időben a kirándulások Badacsonyba, Tihanyba, Veszprémbe, a Bakonyba biciklivel, komppal, hajóval, 12 éven keresztül, majd a fonyódi gimis vizitelep, a kajakokkal...Felnöttként csak azért biciklivel járni munkába, hogy Lelle felé az alsó úton, a víz mellett lehessen kerekezni...Az, hogy milyen a Balaton soha nem lehet egy- két hét nyaralás alatt megtudni. Csak az tudja milyen, aki oda születik és ott él, a tó mellett. Nincs egyik part, vagy másik part, csak a tó van...

vandorszekely 2019.07.29. 20:10:39

@Inner Circle & gigabursch >> köszönöm. Mindkettő lesz. p.s. tudnak úszni, itt a Maros :)